NA KOMPUTERZE/TABLECIE
1 Na podany adres email wysłane zostanie zaproszenie na spotkanie. Jeśli nauczyciel (HOST) ustalił hasło dostępu, zostanie ono podane w mailu z zaproszeniem. Zazwyczaj jednak nie wysyłamy hasła. Zamiast tego mamy ustawiony waiting room (poczekalnię), co daje nam kontrolę nad tym, kto dołącza do spotkania.
2 Kliknij odnośnik podany w otrzymanym zaproszeniu. Prosimy o niekorzystanie z opcji połączenia telefonicznego.
3 Po kliknięciu odnośnika otworzy się strona Zoom. Kliknij przycisk OTWÓRZ ZOOM, aby przejść do aplikacji.
4 Pojawi się okno ENTER YOUR NAME. Wpisz tutaj swoje imię / nazwę, które będzie widoczne dla innych użytkowników. Zaznacz również pole REMEMBER MY NAME FOR FUTURE MEETINGS (nazwa użytkownika zostanie zapamiętana). Prosimy, by dziecko miało rozpoznawalną nazwę: imię i pierwszą literę nazwiska. Jeśli lektor nie rozpozna uczestnika spotkania, nie będzie mógł go wpuścić na zajęcia ze względów bezpieczeństwa.
5 Kliknij przycisk JOIN MEETING.
6 Zaakceptuj Politykę Prywatności, klikając przycisk I AGREE.
7 Wybierz opcję JOIN WITH VIDEO. Dzięki temu, będziesz widoczny dla nauczyciela (HOSTa) oraz innych osób biorących udział w spotkaniu.
8 W kolejnym oknie, które się pojawi, wybierz opcję JOIN WITH COMPUTER AUDIO, dzięki której nauczyciel (HOST) oraz inni członkowie spotkania będą mogli cię słyszeć.
9 Aplikacja Zoom, zainstalowana na twoim komputerze, otworzy się automatycznie.
UWAGA!!! Podczas spotkania NIE WOLNO używać funkcji nagrywania (RECORD)
Do spotkania można również dołączyć na skróty. Jeśli pamiętają Państwo Meeting ID, wystarczy wpisać ZOOM w okienku z lupą – wyszukiwarce i otworzyć aplikację.
Następnie nleży wykonać wszystkie czynności od punktu 4 powyżej.
NA KOMÓRCE/TABLECIE
Zamieszczone zrzuty ekranu pochodzą z wersji na system Android. W zależności od ustawień telefonu / tabletu, komunikaty mogą pojawiać się w języku innym niż polski.
1 Na podany adres email wysłane zostanie zaproszenie na spotkanie. Zaloguj się na swoją pocztę elektroniczną korzystając z telefonu / tabletu. Jeśli nauczyciel (HOST) ustalił hasło dostępu, zostanie ono podane w mailu z zaproszeniem. Zazwyczaj jednak nie wysyłamy hasła. Zamiast tego mamy ustawiony waiting room (poczekalnię), co daje nam kontrolę nad tym, kto dołącza do spotkania.
2 Kliknij odnośnik podany w otrzymanym zaproszeniu. Prosimy o niekorzystanie z opcji połączenia telefonicznego.
3 Po kliknięciu odnośnika zostaniesz poproszony o wybór aplikacji, której chcesz użyć, aby go otworzyć. Wybierz aplikację Zoom.
4 Pojawi się okno PLEASE ENTER YOUR NAME. Wpisz tutaj swoje imię / nazwę, które będzie widoczne dla innych użytkowników. Następnie kliknij przycisk OK.
5 Zaakceptuj Warunki Użytkowania oraz Politykę Prywatności klikając przycisk I AGREE.
6 Następny komunikat poinformuje cię, iż aplikacja Zoom będzie prosiła o dostęp mikrofonu, aparatu oraz miejsca na dysku twojego urządzenia. Kliknij przycisk GOT IT.
7 Zezwól aplikacji Zoom na robienie zdjęć oraz nagrywanie filmów (tylko w ten sposób będziesz widoczny dla nauczyciela (HOSTa) oraz innych uczestników spotkania). Kliknij przycisk ZEZWÓL (ALLOW).
8 Zezwól aplikacji Zoom na nagrywanie dźwięku. Kliknij przycisk ZEZWÓL (ALLOW).
9 Wybierz opcję CALL VIA DEVICE AUDIO.
10 Teraz już możesz teraz brać udział w spotkaniu korzystając ze swojego telefonu / tabletu.
UWAGA!!! Podczas spotkania NIE WOLNO używać funkcji nagrywania (RECORD)
Jeśli pamiętają Państwo Meeting ID, do spotkania można również dołączyć wybierając bezpośrednio aplikację ZOOM na telefonie/tablecie. Należy wówczas wykonać czynności od punktu 4 powyżej.
W razie pytań i problemów z dołączeniem do spotkania prosimy o kontakt z działem pomocy technicznej: 602 531 857.
Naszą instrukcję przygotował p. Rafał Linkiewicz – doradca metodyczny.